Foto: David Stjernholm

Udstilling

Finissage (lukning af udstilling) af FIRE PLAKATER af Amalie Smith

29.11.23
I anledning af at perioden for plakatudstillingen ‘FIRE PLAKATER’ af billedkunstner og forfatter Amalie Smith afsluttes.

Kom forbi biblioteket til et glas bobler og mød kunstneren, der vil være til stede i udstillingen. Udstillingen er en billedkunstnerisk bearbejdning af materiale fra de litterære folkehøringer på Albertslund Bibliotek, foråret 2023.

Plakaterne, der er udstillet på et møbel, bygget til anledningen, er blevet skabt ud fra forfatternes tekster til projektet samt de kreative bidrag fra deltagerne til folkehøringerne. Bidragene inkluderer alt fra tegninger og malerier til skrifter som manifester, breve til naturen, kultegninger, opråb, læsninger, myceliumskrift og meget mere. Plakaterne kan tages med hjem af publikum og er gratis.

Arrangementet foregår umiddelbart efter konferencen ‘De litterære folkehøringer’ samme sted.

Du kan også få et eksemplar af bogen ‘De litterære folkehøringer’ med hjem, som indeholder billeder fra udstillingen, forfatternes tekster, materiale fra folkehøringerne og meget mere. Den er gratis og fås kun så længe oplaget haves.

De litterære folkehøringer er et udviklingsprojekt støttet af Slots- og Kulturstyrelsen og foregår i samarbejde mellem Albertslund Bibliotek, Glostrup Bibliotek, Albertslund Verdensmål Center, Bedsteforældre for Klimaaktion Albertslund, Dansk Naturfredningsforening Glostrup og Center for Applied Ecological Thinking.