Det selvbetjente bibliotek

På Albertslund Bibliotek kan du lukke dig ind med dit gule sundhedskort i vores selvbetjente perioder:
  • Mandag – torsdag kl. 6-10 og kl. 18-21
  • Fredag kl. 6-10
  • Lørdag kl. 8-10 og kl. 14-18
  • Søndag kl. 8-17

For at lukke dig ind på biblioteket, skal du være min. 14 år, være tilmeldt som låner og kunne huske din firecifrede pinkode. Børn under 14 år skal være ifølge med en voksen (skal være fyldt 18 år).

På det selvbetjente bibliotek kan du printe (dog ikke hvis du skal betale kontant), låne og aflevere materialer, studere, benytte børnebibliotekets legeområde og bruge pc’ere og scannere.

Hvis du har MobilePay, så kan du også købe en kop te, kaffe eller kakao i vores kaffeautomat. Du kan desværre ikke købe drikkevarer med kort eller kontanter.

Bibliotekets reglement gælder i hele vores åbningstid. Det betyder, at der er plads til alle, både de, der gerne vil mødes og studere, finde bøger, snakke, læse avis og lege. Derfor er det vigtigt, at du orienterer dig, når du kommer ind på biblioteket. I områderne i voksenbiblioteket og omkring aviserne forventes der fx at være mere ro end ovre i børneafdelingen. Sørg altid for at udvise hensyn over for andre, uanset hvor på biblioteket du er.

Hvis du ikke er tilmeldt biblioteket, eller hvis du har glemt din pinkode, skal du henvende dig til bibliotekets personale i vores betjente åbningstid, som du finder her.

Du har også mulighed for at tilmelde dig som låner med dit MitID her.

Velkommen på biblioteket!