Kom i gang på borger.dk

På Albertslund Hovedbibliotek kan du låne en pc og komme i gang med at bruge de digitale løsninger på borger.dk.

For at komme i gang skal du huske dit MitID og eventuelle vigtige papirer. Det kan også være en god idé at tage billedlegitimation med, hvis dit MitID driller.

I emnerne i menuen her til venstre kan du finde de mest almindelige informationer om de forskellige selvbetjeningsløsninger.

Er du ikke digital?
Er du fritaget for digital post, er du ikke automatisk undtaget for at bruge de digitale løsninger. Det vil sige, at selvom du er fritaget for digital post, skal du stadig søge digitalt, hvis du f.eks. skal melde flytning, søge boligstøtte, friplads og lignende.

Du kan i særlige tilfælde blive undtaget og få udleveret et skema på papir i informationsskranken. Husk legitimation.

Hvad kan biblioteket hjælpe dig med?
På biblioteket kan vi hjælpe dig i gang uanset om du søger digitalt eller om du skal udfylde et papirskema. Vi kan vejlede dig i:

• Hvor du skal finde de forskellige digitale løsninger på borger.dk eller albertslund.dk
  • Hvordan du kommer videre i din ansøgning
  • Hvor din ansøgning skal afleveres
  • Hvordan du printer din årsopgørelse

Vi kan også undersøge, hvilken myndighed du skal kontakte, hvis du har specifikke spørgsmål til din ansøgning eller en igangværende sag.

Du skal som udgangspunkt søge selv, og det er dit eget ansvar at have informationer klar, som skal bruges i forbindelse med din ansøgning.

Ring evt. til biblioteket på 43 68 70 00, hvis du har spørgsmål.