Et nyt arrangementsprogram er klar

12.01.23
Arrangementsprogrammet for foråret er klar til at tage med hjem eller gå på opdagelse i her på hjemmesiden

Det nye arrangementsprogram er spækket med gode sager, hvad end du er til store, sanselige koncertoplevelser, croquis, folkehøringer om klimakrisen, litterære fællesskaber og forfattermøder - eller ugler og fantasi.

I dette program er samfund og klima væsentlige temaer. Mange er optaget af klimaet og af at passe på vores jord. Hvad kan biblioteket og kulturen – sammen med borgerne – bidrage med her? Det tester vi, når vi afholder fire litterære folkehøringer i april til maj sammen med en lang række forfattere, fageksperter og ikke mindst albertslundere.

Litteraturen og musikken er som altid også væsentlig at have med sig. Derfor er der også masser af forfattermøder, inspirationsaftener, vandreture med litteratur, fællessang og koncerter. Den første koncert er i Opstandelseskirkens smukke rum med Mathias Hammer som vært og mulighed for at opleve både cello, flygel og elektronisk musik fra Musikskolen.

Året skydes i gang med et brag med udstillingen Tidskapsler - Albertslund i 1990erne, som du kan læse mere om her. Udstillingen kan opleves 12. januar-26. februar og byder undervejs på levende historier om Albertslund i '90erne og mulighed for at lave sin egen tidskapsel.

Se alle arrangementerne her på siden under 'Det sker' og book billetter ved hvert enkelt arrangement. Det trykte program kan hentes på biblioteket og byens andre kulturinstitutioner.

Du kan også læse arrangementsprogrammet som pdf her på siden.