Karina med nogle af sine kreative projekter

Karina står bag nyt sted for kreative: ’Kom og sæt gang i dine projekter’

18.09.23
Kreaklubben i Albertslund er et kreativt samlingssted, som holder til på biblioteket

Kreaklubben er en ny klub, som holder til på Albertslund bibliotek og ledes af Karina. Karina er kendt fra sociale medier som 'Kreafreak' på Instagram, TikTok og hendes blog. Nu er hun rorkvinde på Kreaklubben – et samlingspunkt for kreative sjæle i alle aldre (fra 16 år og op).

– Har du nogensinde startet på et DIY-projekt – hækling, strik, akvarel eller måske lavet dit eget smykke – og behøvet lidt ekstra motivation eller assistance? Kreaklubben er stedet, hvor du kan tage dit projekt under armen, sætte dig ned, og nørkle sammen med ligesindede. "Bare kom, se hvad det er, og bliv inspireret, siger Karina.

Hvem er Karina?

Med en baggrund i at undervise i billedkunst og design & håndværk i folkeskolen, samt hendes personlige rejse med kreativitet – fra at hækle som 8-årig til nu at dykke ned i diverse DIY-projekter – er Karina en sand inspirationskilde.

– Mange af os tvivler på vores kreative evner. Men det vigtigste er at tage skridtet, at øve sig, og at fejre processen. Kreativitet er godt for sjælen, siger Karina.

Ikke kun for de erfarne

Men Kreaklubben er ikke kun et sted for erfarne kreative. Hvis man blot er nysgerrig, eller hvis man har et akvarelsæt der samler støv derhjemme, så tag det med, og få startskuddet til at bruge det. Her deles der tips, videoer fra YouTube og selvfølgelig meget sjov og ballade, alt sammen i en afslappet atmosfære med et strejf af Karinas kendte humor.

Der er også et socialt aspekt. Klubben er et frirum, et sted hvor man kan møde andre, dele erfaringer og måske endda stifte nye venskaber. Specielt for nybagte mødre, som søger lidt kreativ aflastning og har lyst til at blive en del af et fællesskab.

Kreaklubben på Albertslund Bibliotek mødes torsdage i ulige uger kl. 19-21. Deltagelse er gratis. Og hvis man er utålmodig mellem møderne, har klubben også en lukket Facebook-gruppe, hvor medlemmer deler tips, tricks og inspiration.

Materialer