Novellekonkurrence for børn og unge

26.01.24
Har du en forfatter i maven? Og elsker du at skrive? Nu kan du være med i en novellekonkurrence for børn og unge - og der er fede præmier! Emnet er tid.

Rejs i tid

Novellekonkurrencen er for 10 til 14-årige

Hvordan er det at rejse i tid og hvordan tænker du at en sådan rejse skal foregå?

Skal rejsen foregå i et rumskib, en underjordisk rejse eller måske via en tidsportal.

Det er kun din fantasi der sætter grænsen for en sådan rejse.

I litteraturen er der eksempler på mange slags rejser i tid og her kan du finde inspiration:

I Spektrum-serien af Nanna Foss er det 4 meget forskellige børn med specielle evner, der rejser i tid og løser gåder og hemmeligheder. I "Blodkongens datter" af Merlin P. Mann er de der drengen Rane der er hovedperson og som finder en mystisk stav under Nationalmuseet, og i "Frøken Peregrines hjem for sælsomme børn” må Jacob og børnene kæmpe mod onde kræfter.

Der findes rigtig mange bøger der omhandler tidsrejser og hvor du kan finde inspiration til din skrivning

Find dem på biblioteket eller nedefor i artiklen

Spørg i skranken, hvis du har brug for hjælp!

DEADLINE FOR INDSENDELSE AF NOVELLE:

1. MARTS KL 12.

Send dit bidrag til rikke.smith@albertslund.dk

Vi afslører vinderne den 9. marts på ”Tidsdagen” se mere her

Der er naturligvis fede præmier til 1, 2 og 3 pladsen

Novellens form:

Du skal være mellem 10 og 14 år for at deltage.

Novellens tema skal være ”Rejs i tid”.

• Novellen skal skrives på dansk.

• Novellen skal skrives i Word og gemmes under samme navn som novellens titel. Skriv kun; navn og alder i dokumentet fx Josefine, 12 år.

• Novellen må højst fylde 4 A4-sider, med linjeafstand 1½ og bogstavstørrelse 12.