Bibliotekets app

19.10.23
Brug appen "Biblioteket" til fornyelser, reservationer og inspiration.

Med bibliotekets app har du altid dit adgang til biblioteket - og det er nemt for dig at forny og tjekke dine reserveringer.

App’en giver dig adgang til at:

• søge og bestille f.eks. bøger, e-bøger, musik, film eller spil
  • få overblik over dine reserveringer og lån
  • tage stilling til, om du stadig er interesseret i at låne bøger, du har reserveret
  • forny låneperioden for dine lånte materialer, hvis det er muligt
  • blive inspireret til bibliotekets arrangementer
  • læse nyheder og anbefalinger fra biblioteket
  • se bibliotekets åbningstider og adresse

Sådan gør du:

• Hent "Biblioteket" app’en i Google Play eller i App store.
  • App’en er helt gratis. Når du har hentet app’en, vælger du blot Albertslund Kommune og logger ind med bibliotekslogin – så er du i gang.
  • Vælg om du vil have push-notifikationer i app'en - med eller uden lyd. Du kan ændre dine notifikationer, profiloplysninger i "tandhjulet", som vises når man trykker på de 3 vandrette streger foroven i højre side ved ios og venstre side ved Android

Bibliotekets fysiske og digitale materialer samlet i app'en
Finder du ikke den bog du søger i fysisk form, kan det være den findes som e-bog eller lydbog i Ereolen. Søger du en film, kan du måske streame den direkte i Filmstriben. Måske der ligger en anmeldelse af bogen på Litteratursiden? App’en leder dig nemt videre med et enkelt klik.

App'en erstatter SMS'er
Du kan også forny dine lån inde i appen. Det har du indtil nu kunne gøre via SMS, men den mulighed bortfalder 12. december i år.
Læs mere om ændringen her