Vestegnsdigtet "I dag. I fremtiden" - for 3.-9. klasse

Af Anonym (ikke efterprøvet)
26.07.22
Vær med til at skrive kæmpedigtet ”I dag. I fremtiden." til Vestegnens Kulturuge.

Skyd skoleåret i gang med en sjov skriveøvelse, der sætter elevernes refleksioner i gang: Som en del af Vestegnens Kulturuge indsamler Albertslund Bibliotek bidrag til et kæmpedigt, skrevet af børn, unge og voksne fra Vestegnen. Digtet skal hedde "I DAG. I FREMTIDEN" og vil blive vist på storskærme rundt om på Vestegnen i løbet af Vestegnens Kulturuge i uge 37.

For at deltage skal eleverne scanne QR-koden her på siden og færdiggøre de to sætninger: ”I dag …” ”I morgen…” Der er plads til max. 200 tegn per sætning.

Som forberedelse kan klassen reflektere over, hvordan de ser på livet og verden nu, i starten af skoleåret – og hvordan de gerne vil have, at deres liv eller verden ser ud i fremtiden/slutningen af skoleåret.
Alle bidrag blandes sammen af en poetisk robot og præsenteres i uge 37. Som tak for deltagelsen vil alle deltagende klasser blive inviteret til fernisering på Albertslund Bibliotek. Dato følger.

PRAKTISK
Målgruppe: 3.-9. klasse
Tidspunkt: 8.-22. august
Fag: Dansk
Tilmelding: Ikke nødvendig. Følg blot linket via QR-koden og udfyld formularen.