Sommerbogen 2021

SOMMERBOGEN ER FOR ALLE KLASSER

Hvad er en sommerferie uden gode historier?

Når skolernes sommerferie er lige rundt om hjørnet, lyder startskuddet til Albertslund Biblioteks tilbagevendende læsekampagne Sommerbogen. Bibliotekaren står klar til at tilmelde skoleklasserne, oprette eleverne som lånere og hjælpe dem med at finde gode bøger til sommerferien. For at være med i læsekampagnen og få en boggave, skal man i løbet af sin sommerferie læse tre 3 bøger og skrive sin mening om dem i det hæfte, som de får udleveret ved tilmelding. Som sædvanlig har børnebibliotekarerne i løbet af året købt en masse gode børne– og ungdomsbøger til gavebøger. Der er både noget for den nye eller usikre læser og for den trænede og mere krævende læser. Indholdsmæssigt er udvalget også bredt med både sjove, spændende og mere ”tænksomme” bøger, og så er der selvfølgelig også fagbøger og bøger med et godt gys i.

Sommerbogen 2021 løber fra den 11.6. til den 21.8.

Tid: Efter aftale – i uge 24 + 25
Målgruppe: 1. -7. klasse