Bolsjelæsning Digital 2021

Bolsjelæsningen er slut for i år - her kan du se resultatet

Bolsjelæsningen er slut for i år

Der blev læst 177.760 sider i alt, som udløste 3.555 bolsjer.

Der blev løst 1.784 læseudfordringer. Allerflest løste 3.B på Egelundskolen - de lavede 375 læseudfordringer i alt.

Se afslutningsfilmen her

Se Kaspers historie her

Bolsjelæsningen digitalt

Bolsjelæsningen er en kampagne, som skal skabe læselyst og -glæde blandt børnene i 3. klasse. I år er det 24. gang vi holder Bolsjelæsning - ikke engang Corona kan lægge Bolsjelæsningen ned! I stedet for biblioteksorienteringer må vi dog nøjes med en Bolsjelæsningsintroduktionsvideo, og skrue op for muligheden for at læse e-bøger. Afslutningsarrangementet bliver også afholdt digitalt. Men bolsjerne er ægte og virkelige, og bliver talt op under store sikkerhedsforanstaltninger!

Tidsplan:

Uge 8: Vi sender en Bolsjelæsningsvideo til dig sammen med links til hjemmesider, hvor I kan finde ebøger

Uge 9: Vis Bolsjelæsningsvideoen til klassen, så de er forberedt på hvad de skal.
Vi udbringer fysiske læsehæfter, læseudfordringsark, Bismarcksklumper og evt. bogposer til jer.

Uge 10 og 11: Fra kl 8 mandag den 8. marts til kl 8 fredag den 19. marts er der Bolsjelæsning, og børnene skal læse alt det de kan. De skal melde tilbage til dig - deres lærer - hvor mange sider de får læst, og fredag den 19. marts kl 12 senest, skal du give os besked på boer@albertslundbib.dk

Uge 14 (ugen efter påskeferien): Vi sender en afslutningsvideo ud til jer elektronisk, samtidig med at vi fysisk leverer jeres bolsjer, en gavebog til hver klasse, samt et diplom. I afslutningsvideoen afslører vi hvor mange sider der er læst i alt, hvor mange bolsjer børnene har tjent, og klassen får en historie indtalt helt særligt af Kasper Sørensen fra Fortællekunsten.

Bolsjelæsningsintroduktionsvideo

Du kan finde Bolsjelæsningsintroduktionsvideoen på YouTube her

E-Bøger

Find e-bøger her:

Indmelding som låner

For at kunne reservere og låne på biblioteket skal eleven være meldt ind som låner. Er de ikke allerede meldt ind, kan deres forældre melde dem ind her. Så opretter vi dem som lånere hurtigst muligt.

Bismarcksklumpen digital

Eleverne kan skrive deres anbefaling (Bismarcksklumpen) på den seddel vi sender ud til jer, eller de kan skrive den digitalt her

Dokumenter

Herunder finder du Læsehæftet, Læseudfordringerne, Bismarcksklumpen, samt de breve vi har sendt ud til jer. Du kan printe dem ud efter behov.