Om dette arrangement

Target
For voksne
Litteratur

Årstiderne i klima og litteratur

12.03.24
Mød de to danske klimaforfattere Morten Søndergaard og Kristina Stoltz til oplæsning og samtale

Kom til et litteraturarrangement, hvor temaet er natursyn, litteratur og poesi, ikke mindst i skyggen af klimakatastrofen og biodiversitetskrisen. Her kan du møde to af Danmarks mest aktive forfattere på området, der både skriver og laver aktivisme på området. Til arrangementet vil de læse op af forskellige tekster, der relaterer sig til årstiderne og klima, bl.a. klimalangdigtet SE, som de to forfattere har skrevet sammen.

Efter oplæsningerne vil de to forfattere indgå i samtale og workshops med publikum og moderator Ditte Marie Nesdam-Madsen.

Morten Søndergaard (f. 1964) er en dansk forfatter, oversætter, redaktør og lydkunstner. Seneste udgivelse TIL udkom på forlaget Gyldendal i 2023.

Kristina Stoltz (f. 1975) har udgivet både digte, noveller, børnebøger, romaner og musiktekster. Hun bevæger sig frit mellem genrer, og karakteristisk for forfatterskabet er, at hun med hver udgivelse går ad nye litterære veje. Seneste udgivelse For evigt udkom på Gutkind forlag i 2022.

Arrangementet er støttet af Statens Kunstfond.

Gratis med tilmelding

Vi har teleslynge til rådighed for hørehæmmede ved vores arrangementer på biblioteket, forsamlingshusene og beboerhusene. Giv gerne besked på mail nof@albertslund.dk på forhånd eller giv besked til personalet, når du ankommer til arrangementet, så klarer vi det tekniske. Vil du gerne benytte teleslynge på et af de andre venues, så send en mail på nof@albertslund.dk så vi kan få udstyret sat op på forhånd.