AstroLars

Børn & unge

Tidsrejsen - foredrag: Historien om Tid

09.03.24
Det er utroligt svært at beskrive, hvad tid er. Det er måske ikke noget du tænker over i hverdagen, når man kigger på klokken eller tænker over, om man snart har fri. Vi har en fornemmelse for tid, og kan sagtens tale om tid. Men hvad er TID egentlig?

Spørger man en fysiker, er dette måske et af de sværeste spørgsmål at svare ordentligt på. Det er også et spørgsmål som har optaget mennesker gennem årtusinder, specielt da tid, og målingen heraf, har været helt centralt for at få civilisationer til at fungere.

Til dette foredrag vil astrofysiker og museumsinspektør på Kroppedal Museum Lars Occhionero tage os med på en tur gennem tiden, og se hvordan mennesker har målt og forstået tid fra de tidligste arkæologiske fund til den moderne billede af Tid formet af forskere som Ole Rømer og Albert Einstein.

Målgruppe: Alle

Gratis med tilmelding.

Vi har teleslynge til rådighed for hørehæmmede ved vores arrangementer på biblioteket, forsamlingshusene og beboerhusene. Giv gerne besked på mail nof@albertslund.dk på forhånd eller giv besked til personalet, når du ankommer til arrangementet, så klarer vi det tekniske. Vil du gerne benytte teleslynge på et af de andre venues, så send en mail på nof@albertslund.dk så vi kan få udstyret sat op på forhånd.