Bolsjelæsningen 2023

3. klasserne i Albertslund læser løs fra mandag den 13. marts til fredag den 24. marts 2023. Det gælder om at læse så mange bøger som muligt. Biblioteket giver et bolsje for hver 50 læste sider.

I 2023 afholder Albertslund Bibliotek for 26. gang Bolsjelæsning for 3. klasserne.

Fra mandag den 13. marts kl. 8 til fredag den 24. marts kl. 8 læser børnene så mange bøger de kan. Hver 50 sider giver et bolsje.

Klasserne skal aflevere et bolsjeglas, som vi putter bolsjer i undervejs. Bolsjeglassene bliver udstillet i børnebiblioteket under bolsjelæsningen, og det flotteste glas får en præmie til afslutningsarrangementet.

Afslutningsarrangementet finder sted onsdag den 29. marts kl. 9-10 i Musikteatret. Ved festen vil der være fællessang med hjælp fra Musikskoleleder Ulrik Skat og festlig underholdning - men hvad det bliver, fortæller vi først senere. Klasserne får også deres bolsjeglas med hjem, og det flotteste glas bliver præmieret. Desuden får hver klasse et diplom og en rigtig god gavebog til deling i klassen.

Vi håber, at alle byens 3. klasser vil deltage igen i år.

Vigtige datoer:
Uge 2-10 2023 / Biblioteksorientering
Uge 11-12 2023 / Der læses i klasserne
29. marts 2023 / Afslutningsfest i Albertslund Musikteater
Tilmelding: Send en mail med skolens navn / kontaktlærers navn / kontaktlærers mailadresse og mobilnummer / klassens navn / antal elever til boer.bib@albertslund.dk

PDF-filer til lærerne: