Musik og scene

Fællessang og korkoncert.
Billet: Gratis
Galgebakkens Beboerhus

Kom med til en fornøjelig kor og sangaften i Galgebakkens Beboerhus.

Denne aften er det Bakkens Kor på hele 35 medlemmer, der stiller op med et bredt repertoire. Der vil være sange af Carol King, Bee Gees, Bo Kaspers Orkester og Eurythmics. Det er korlederen, der beslutter det endelige repertoire, da det helt og aldeles afhænger af dagsformen. Fællessang bliver der også rig mulighed for at deltage i.

Bakkens Kor er et blandet kor på ca. 35 medlemmer med et aldersgennemsnit på godt 60 år med en ligelig fordeling af kvinder og mænd. Det er et udpræget rytmisk kor med et bredt og alsidigt repertoire.

Bakkens Kor opstod af et kulturelt projekt – kulturakrobaterne - i Albertslund i 1990 og et vigtigt element - ud over at synge - er det sociale samvær. Korets medlemmer er uhøjtidelige, snakker en del, men elsker at synge - og er fokuserede, når det gælder.

Bakkens Kor har tradition for at rejse til udlandet hvert andet år og udover at optræde på gaden med deres gaderepertoire, har de ofte på deres rejser indledt og haft kontakt til et lokalt kor, sunget med dem og afholdt koncerter.