LÅN ET MUSEUM

Få gratis adgang til Nationalmuseet med Museumskortet

Lån et adgangskort til Nationalmuseet i København på biblioteket, som var det en bog. Museumskortet giver fri adgang til Nationalmuseet i København til dig og en gæst. Muligheden for at låne et Museumskort gælder i hele 2021 og et stykke ind i 2022. Du kan reservere Museumskortet her

Besøg Nationalmuseet og få historien om Danmark. Mød de berygtede vikinger og se deres imponerende skatte, som de handlede sig til, plyndrede eller selv smedede i sølv og gulv. Tag med de første mennesker på jagt efter uroksen i den tætte skov. Stå ansigt til ansigt med Egtvedpigen og Muldbjergmanden fra bronzealderen. Oplev ikoniske kulturskatte og gå på opdagelse i vores nyeste Danmarkshistorie.

Børn kan jage kedsomhedsknapper, gå igennem den mørke skov i det gysende natteunivers, eller lege i Børnenes Museum. Hold øje med de aktuelle debatarrangementer, hvor der fortælles historier i nutid.

Museets restaurant har nordisk mad og lækre kager. Det er også muligt at medbringe egen mad og drikke, og nyde det i spiserummet ved siden af Børnenes Museum. I museets butik kan du finde alt fra historiske smykker og spændende bøger til gaver med rødder i fortiden.

Læs mere om Nationalmuseet og deres udstillinger her

Sådan fungerer Museumskortet:

Du låner kortet på biblioteket, som var det en bog. Derfor har du også kortet i 4 uger, før du skal aflevere det igen. Du kan i den periode besøge Nationalmuseet ligeså så mange gange du vil.  Kortet giver gratis adgang til museet + 1 ekstra person, og du kan godt låne flere kort, hvis de er ledige.

Kortet skal vises i billetsalget ved hovedindgangen i Nationalmuseet.

Børn under 18 har gratis adgang til Nationalmuseet. Museumskortet er derfor kun nødvendigt til de voksne.

Nationalmuseets adresse er:

Nationalmuseet
Ny Vestergade 10
1471København K

Hvis du er i tvivl om noget kan du ringe til museet på +45 4120 6850

Åbningstider:

September - juni: tirsdag – søndag: 10:00 - 17:00
Juli og august: åbent alle dage: 10:00 - 17:00

Parkering:

Du kan nemmest finde en p-plads i parkeringshuset ved BLOX eller Industriens hus.

BLOX Parkering
Vester Voldgade 129
1552 København V

QPark Industriens hus
H. C. Andersens Boulevard 18
1787 København V

Offentlig transport:

S-Tog til København H eller Nørreport St.

Bus: 1A, 5C, 31

Metro til Rådhuspladsen eller Gammel Strand