Forskningens Døgn - ALT ER BOOKET

UNDERVISNINGSFORLØB FOR MELLEMTRINNET

TÆT:PÅ:LYD

I forbindelse med Forskningens Døgn tilbyder Albertslund Bibliotek et naturvidenskabeligt undervisningsforløb udviklet for mellemtrinnet.

Undervisningsforløbet har hovedvægt på naturvidenskab, og giver eleverne indsigt i natur- og teknologifag på en kreativ og lærerig måde, der tager udgangspunkt i elevernes egen hverdag. Efter en fælles introduktion deltager eleverne i workshops i mindre grupper, og til sidst afrundes der på klassen. Forløbet varer 2 timer. Programmets indhold er udarbejdet til landets folkebiblioteker i samarbejde med skoletjenesten på Statens Naturhistoriske Museum, og er tilrettelagt således, at det giver eleverne en indsigt og forståelse af årets emne LYD – det bliver både sjovt og tankevækkende!

Inden besøget sender vi program og flere informationer om forløbet til læreren.

Tid: Efter aftale – i uge 17
Målgruppe: 4. - 6. klasse
Varighed: 2 timer
Antal børn: 1 klasse