Lyt, leg og lær om hjernen - ALT BOOKET

UNDERVISNINGSFORLØB FOR DE YNGSTE KLASSER

Lyt, leg og lær om kroppens indre

Har du nogensinde tænkt over, hvad hjernen er opbygget af? Hvordan kan vi se, hvad andre føler? Hvad sker der i hjernen, når vi bliver bange?

Kom med på en naturvidenskabelig opdagelsesrejse, når børnebibliotekaren læser fortællingen om forskeren Milo og hans nysgerrige ven, dronen Duno, der sammen stiller spørgsmål og søger nye videnskabelige svar. Historien hører sammen med en aktivitetskuffert, hvor børnene sammen med Milo og Duno laver aktiviteter og små undersøgelser. Formålet er at give børnene indsigt i naturvidenskabelig forskning og lære dem at tænke som forskere på en kreativ og lærerig måde med udgangspunkt i dem selv. Tag med på Hjerneekspeditionen - vi undersøger hvordan hjernens neuroner arbejder, genkender følelser og driller endda hjernen lidt.

Tid: Efter aftale i uge 16
Sted: Albertslund Hovedbibliotek
Målgruppe: 0. klasse og 1. klasse
Varighed: 45 min.